M

Matematika učí žáky vnímat viditelné i neviditelné vztahy a struktury, popisovat a vyjadřovat je, pracovat s nimi a používat je v praxi. Dovednost systematického uvažování, poctivost při dokazování svých tvrzení, návyk hledat všechna řešení problému – to jsou cílové hodnoty, které matematika sleduje a které v průběhu celého školního vzdělávání také nabízí všem ostatním oborům.
Naším cílem je položit dobrý základ pro další studium absolventů. U všech studentů nám jde o porozumění základním zákonitostem a metodám matematické práce, měli by být schopni vidět místo matematiky v ostatních vědních oborech a případně ji sami využívat. Ty, kteří budou dále studovat technické a přírodovědné obory, chceme také vybavit potřebnou rutinou při zvládání typových úloh, která jim pomůže v dalším studiu, a zároveň určitým nadhledem umožňujícím pouštět se do řešení neobvyklých problémů.
Prima 5 hodin týdně, od sekundy do sexty 4 hodiny, septima a oktáva 3 hodiny týdně. V každém ročníku je jedna z hodin půlená, což umožňuje lépe se věnovat jednotlivým studentům.
Prima - opakování a prohloubení učiva ze základní školy, záporná čísla, zlomky, procenta, souměrnosti
Sekunda - základy početní i konstrukční geometrie a stereometrie, základy algebry, lineární rovnice, přímá a nepřímá úměrnost
Tercie - kruh a válec, náročnější geometrické konstrukce, mnohočleny a lomené výrazy, kvadratické rovnice a soustavy rovnic, slovní úlohy řešené rovnicemi
Kvarta - funkce, základy statistiky, goniometrické funkce, stereometrie
Kvinta - množiny, teorie čísel, výroková logika, výrazy a rovnice
Sexta - funkce a jejich vlastnosti, goniometrické funkce, exponenciály a logaritmy, planimetrie
Septima - analytická geometrie, kombinatorika, pravděpodobnost a statistika
Oktáva - posloupnosti a řady, stereometrie
Ve všech ročnících se snažíme ukazovat na využití matematiky v nejrůznějších oblastech života a vést studenty k samostatnému řešení problémů. V hodinách často využíváme skupinové práce a didaktických her. Stále více používáme výpočetní techniku k modelování a názorné ilustraci probíraných témat.
K motivaci a rozvíjení nadaných studentů slouží zapojení v nejrůznějších matematických soutěžích.
Řada tematických učebnic od nakladatelství Prometheus
- pro nižší třídy víceletých gymnázií (J. Herman)
- pro gymnázia (L. Boček)
Řada učebnic Hejného metody od nakladatelství H-mat
Učitelé | Konzultace | |
---|---|---|
Lucie Bohatá | bohata@arcig.cz | po dohodě v úterý 12-13 hod. nebo i jindy |
Lukáš Bernard | bernard@arcig.cz | Konzultace vítám, po předchozí dohodě kdykoliv. |
Kateřina Jaroušová | jarousova@arcig.cz | Po předchozí dohodě dle časových možností obou stran. |
Marcela Jaworská | jaworska@arcig.cz | Jakýkoli zájem o konzultace vítán. Po vzájemné domluvě ve společném volném čase. |
Pavel Kryl | kryl@arcig.cz | Út 9-10 |
Zdeněk Lauschmann | lauschmann@arcig.cz | út 10.15 - 11.00 po předchozí domluvě |
Anežka Klára Šp... | spackova1@arcig.cz | po domluvě |
Iva Suchá | sucha@arcig.cz | Po předchozí dohodě. |