Hodina moderní chemie na AG

Téma: 

Ve čtvrtek 30. 3. k nám do školy zavítaly lektorky z VŠCHT a předvedly studentům trošku jinou hodinu chemie. Program absolvovaly obě sekundy a obě kvinty. Studentky z VŠCHT si vedly skvěle, podařilo se jim vytvořit neformální partnerské prostředí. Studenti mohli vstupovat s dotazy do programu, často byli dotazováni i odměňováni bonbóny, které museli chytat, takže pozornost nepolevovala. Chemické pokusy byly efektní, byly propojeny dějovou linkou a vtipnými komentáři, více ve fotodokumentaci a citacích některých sekundánů.

Lenka Vyskočilová

Hana Markusová, 2. B: „Bylo to zajímavé a ty studentky opravdu UMĚLY upoutat pozornost. Také byla bezva ta zmrzlina.“

Anna Vodražková, 2. B: „Myslím, že si to slečny hezky připravily. Program byl zajímavý a poučný a ani na chvíli mě nenudil. Moc se mi líbily pokusy, které si pro nás připravily. Líbilo se mi také, že do svého programu zapojily i nás a odpovídaly na naše otázky.“

Vojtěch Holý, 2. B: „Mně osobně se líbilo, jak lektorky pracovaly, je vidět, že se dlouho připravovaly. Některé pokusy mě zde zaujaly, některé překvapily a hodně jsem se toho dozvěděl. Odedneška se bojím kousání do zmrzliny. Celé to bylo povedené!“

Kamila Nedvědická, 2. A: „Myslím si, že hodina byla velice zábavná a odměna za správnou odpověď byla skvělou motivací se hlásit. Jinak bylo vše, o čem mluvily srozumitelné a uměly vše perfektně vysvětlit. Určitě by mi nevadilo mít další takovouhle hodinu “

Kateřina Václavíková, 2. A: „Myslím si, že to byla zábava a hezké zpestření chemie. Lektorky byly moc milé a připravily si pro nás dobrý program. Vedly si velmi dobře, navzdory tomu, že je naše třída tak upovídaná a hlučná. Jejich pokusy byly podle mě dobře vybrané a moc zajímavé. Zjistila jsem mnoho zajímavostí ohledně chemie a chemických prvků a moc děkuji i za zmrzlinu, kterou pro nás nakonec lektorky připravily. Program byla výborná práce, dávám velký palec nahoru, a ještě jednou děkuji!“

Popisy obrázků:

1. Barevný semafor v láhvi, poznali jsme redukční vlastnosti glukozy.

2. Ohňový semafor, ověřili jsme si barvení plamene pomocí různých prvků.

3. Deflagrace střelného prachu.

4. Jak hoří celuloza a nitroceluloza.

5. Mísa na přípravu dusíkové zmrzliny.

6. 2.B skvěle spolupracuje, takže sladké bonbóny létají vzduchem.

7. Zasloužená odměna, smetanová zmrzlina chlazená kapalným dusíkem.

8. Studenti kvinty už mají pokročilejší znalosti, takže stejné pokusy objasňují více jevů a podrobností.

9. Co je deflagrace a co výbuch.

10. Kyblík se suchým ledem nezklamal.

11. Jak chutná oxid uhličitý.

12. LeidenFrostův efekt - polévání rukou kapalným dusíkem.

 

Galerie: 
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG
Obrázek k článku Hodina moderní chemie na AG