Španělský jazyk

Španělský jazyk

brána do světa

Španělština je po angličtině druhý nejrozšířenější a nejčastěji studovaný světový jazyk.

Cíle výuky

1

Naším cílem je, aby se studenti na konci studia byli schopni španělsky bez problémů domluvit v nejrůznějších situacích - studijních, pracovních i jiných.
2

Součástí výuky jsou také španělské a latinskoamerické reálie a četba literatury ve zjednodušené či původní verzi.

Jak učíme

Kromě učebnic používáme audiovizuální materiály a nabízíme různé školní i mimoškolní aktivity, jako exkurze, zájezdy, filmy, španělskou literaturu a další projekty.

V kvartě se vydáváme na několikadenní výlet do Španělska. Studenti tak mají často první možnost vyzkoušet si jazyk mimo školní lavice. Jsou nuceni dorozumět se v reálných situacích a poznávají španělskou kulturu.

Další krok pak mohou studenti učinit v sextě, kdy probíhá výměna se španělským gymnáziem. Studentům se nabízí přímý pohled na španělskou rodinu a společnost a tím i skvělá příležitost rozvíjet schopnost užívání jazyka v rozličných situacích a prohloubit poznání Španělska, jeho kultury a obyvatel.

Učíme současnou evropskou španělštinu a reálie španělsky hovořících zemí podle učebnic Nueva Aventura 1, 2 a 3. Studenti se seznamují také s odlišnostmi latinskoamerických variant španělštiny.

Pro vyšší ročníky nabízíme v rámci seminářů přípravu na složení zkoušek DELE escolar A2/B1 (sexta) a DELE B2 (oktáva). Zkoušky probíhají na půdě Instituto Cervantes v Praze.

Hodinová dotace

Od primy do kvinty mají studenti 4 vyučovací hodiny týdně, z nichž 1 hodina je konverzace s rodilým mluvčím.

Od sexty do oktávy mají 3 vyučovací hodiny španělštiny týdně. Od kvinty je možné si zvolit španělský seminář jako volitelný předmět.

Učebnice a materiály

I – III

Nueva Aventura 1

IV – VI

Nueva Aventura 2

VI – VIII

Aventura 3

Učitelé

Diego Marchionni

učitel předmětu ŠJ a KŠJ

Kabinet: 518  |  Tel.: +420 722 061 526

marchionni@arcig.cz

Kateřina Zlesáková

Kateřina Zlesáková

učitelka ŠJ

Kabinet: 518

zlesakova@arcig.cz

Články k předmětu