Anglický jazyk
klíč ke globální komunikaci
Angličtina je dnes nezbytným nástrojem pro život, studium i práci. Ať už se studenti v budoucnu zaměří na jakýkoli obor, plynulá znalost angličtiny jim otevře dveře do světa.
Cíle výuky
Jak učíme
Autentické materiály – Kromě učebnic pracujeme s aktuálními texty, videi, podcasty a dalším materiálem z reálného prostředí.
Interaktivní výuka – Podporujeme aktivní komunikaci, diskuse, projektovou výuku a prezentace v agličtině.
Mezinárodní zkušenosti
- Organizujeme studijní cesty do Spojeného království.
- Zveme do školy anglicky mluvící odborníky z různých oblastí.
- Studenti si angličtinu ověřují v praxi při výměnných pobytech s partnerskými školami a při návštěvách zahraničních studentů ve výuce.
Angličtinu učíme jako živý jazyk – aby ji studenti nejen znali, ale také opravdu používali.
Hodinová dotace
Od primy do kvinty
4 hodiny týdně, z nich 1 je určena především konverzaci
Sexta – oktáva
3 hodiny týdně, k tomu 2 hodiny volitelného semináře
Co učíme v jednotlivých ročnících
Úroveň jazykových dovedností studentů, kteří k nám v jedenácti letech přicházejí, má stoupající tendenci, ale stále platí, že kvalita výuky angličtiny na základních školách je nevyrovnaná, a tak se opakovaně setkáváme s žáky, kteří na AG přicházejí s minimálními komunikačními schopnostmi. Proto doporučujeme uchazečům udělat si náš diagnostický test a případné mezery si doplnit.
- Prima a sekunda
V prvních dvou letech studia je naším cílem vypěstovat ve studentech dobré studijní návyky a rozvinout (nebo stabilizovat) jejich znalosti na úrovni A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky. - Tercie, kvarta, kvinta
Od tercie do kvinty je naší snahou – kromě rozvoje znalostí gramatiky, rozšiřování slovní zásoby a intenzivního tréninku dovedností – studenty motivovat k samostatné práci na rozvoji angličtiny. Snažíme se v nich pěstovat pozitivní vztah ke čtení a poslechu, ale i psaní a vlastní řečové produkci; snažíme se rozvíjet jejich kreativitu. (Pro to je pak prostor především ve volitelných seminářích nabízených na vyšším gymnáziu.) Na konci nižšího gymnázia jsou cílem znalosti a dovednosti na úrovni B1 podle Evropského referenčního rámce. - Sexta, septima, oktáva
V septimě by většina studentů měla v angličtině dosáhnout úrovně B2 podle Evropského referenčního rámce. Široká nabídka anglických seminářů v těchto ročnících nám umožňuje vycházet vstříc individuálním potřebám jednotlivců. Studenti s hlubším zájmem o jazyk nebo další studium v něm mají možnost zvolit si semináře zaměřené kulturně-literárně, nebo jazykově.
Po osmi letech na AG by angličtina pro studenty měla být přirozeným komunikačním prostředkem. Většina studentů školu opouští s jazykovými dovednostmi na úrovni C1 a vyšší.
Učebnice a materiály
Na trhu s jazykovými učebnicemi je osm let dlouhá doba a mění se i potřeby našich studentů. Proto není možné předpovědět, z jakých učebnic se bude učit nynější primán, až bude v septimě. V současnosti používáme tyto učebnice Oxford University Press:
I – III
English Plus 2nd Edition 1 a 2
III – V
English File 3rd Edition Pre-Intermediate a Intermediate
VI – VIII
Insight Upper-Intermediate a výrazný podíl autentických neupravených materiálů
Učitelé
Jan Váňa
třídní učitel III.A, vedoucí učitel předmětu anglický jazyk, vedoucí učitel skupiny cizích jazyků
Kabinet: 524
Anna Würtherlová
učitelka AJ a HV, třídní učitelka 2.A, koordinátorka hudebních aktivit
Kabinet: 516









