TECHMANIA-PLZEŇ 2.B

V pondělí 8.10.2012 jsme se školou navštívili Techmanii. Jak už z názvu slyšíme, je to něco o technické mánii. Celá budova je plná nějakých technických důkazů a všechny důkazy si můžeme ověřit a vyzkoušet.

Když jsme se s kamarádkami procházely, pomalu jsme nevěděly, kam jít dřív. Bylo tam mnoho pokusů a u jednoho jsme se zastavili a dívali se na něj. On to nebyl pokus, ale spíše hra. Byla to taková malinká místnůstka, do které člověk vleze, zatáhne záclonu a najednou je všude tma a místnost se naplňuje kouřem. Jakmile se místnost naplní kouřem, člověk kolem sebe vidí zelené čáry, kterých se nesmí dotknout a musí celou místnost projít.

Pak nás zavolali k parnímu stroji, kde nám vysvětlovali, k čemu se dřív používal. Potom jsme znovu zkoušeli různé pokusy. Dále jsme šli na přednášku o kapalném dusíku, kde nám pán vysvětlil, že kapalný dusík má -100 stupňů a ukazoval nám různé pokusy, například dal nenafouknutý balonek do kapalného dusíku pak ho vyndal a dokázal ho roztříštit ho kladivem. Půjčil si ruku jednoho spolužáka a celou mu ji polil kapalným dusíkem, ale ona nezmrzla. Všichni jsme ne divili a pán nám vysvětlil, že lidská teplota je dostatečně vysoká a když ruku rychle polijeme, tak se nám nic nestane. Ale kdybychom ruku strčili dovnitř třeba na minutu, tak by nám umrzla.

Celý výlet se mi moc líbil a někdy bych se ráda podívala do Techmanie znovu.
Gabriela Grünová
6) experimenty se světlem, zvukem
Lukáš Hauser
---------------------
V Techmanii se mi nejvíce líbily pokusy s dusíkem a také různé
atrakce, které jsme si mohli sami vyzkoušet. Například změna hlasu.
Jela bych tam znovu.
Míša Králová
Techmania
V Techmanii se mi nejvíce líbil odposlouchávací přístroj. Mohly jsme totiž s kamarádkami odposlouchávat cizí rozhovory. Také se mi líbily pokusy s dusíkem.
Bára Bennett
---------------------
Na Techmanii na mě největší dojem udělala stavebnice s dřevěnými kostičkami, ze kterých jsme si stavěli věže. Celkově mě zaujal způsob podání informací. Také se mi líbila přednáška o kapalném dusíku - z toho asi nejvíce exploze po slití kapalného dusíku s vařící se vodou. Moc mě nezaujala expozice o společnosti Škoda. Rovněž se mi příliš nelíbila expozice o chemii.
Damián Nikodým
  Techmania byla úžasná! Moc se mi líbila a nejlepší bylo to, že jsem i mohl většinu věcí vyzkoušet a přednáška o tekutém dusíku byla velice zábavná, docela vtipná a velice zajímavá. Bylo tam hodně exponátů a na některé jsem se nestihl podívat, ale bylo to celé moc zajímavé. Nejvíc mě asi zaujaly exponáty o různých světelných nebo zvukových jevech. Ale část, ve které jsme si mohli vyzkoušet, jaké to je být tajným agentem či nějakým vyšetřovatelem, mě moc nezaujala a nebavila. Po Techmánii jsme šli do centra Plzně a tam jsme měli program, který, musím se omluvit naší třídní profesorce, mě moc nebavil a nezajímal. Ale když to celé shrnu, jel bych tam znovu! :-)
Martin Hudec
---------------------
V Techmanii se mi nejvíce líbilo to, že mi pán polil ruku dusíkem a všichni si mysleli, že už se neprobere, ale nakonec se probrala a ani to nebolelo, ale bylo to spíš příjemné.
Dále tam byly pokusy se zvukem, kde jsme měli možnost odposlouchávat místa v expozici na jednom místě. Dál jsme si hráli na tajné agenty, ale přesto se mi nejvíce líbil pokus s dusíkem.
Jonáš Priškin
---------------------
Techmania byla super, ale nejlepší byl kapalný dusík a ta televize, jinak celá Plzeň měla něco do sebe :) hra byla moc zajímavá-vyhráli jsme.
Bětka Kameníková
Mohli jsme si prohlížet mnoho pokusů a zajímavostí. Např.: Špionské oddělení, letiště, pokusy se světlem a elektřinou. Mnozí z nás si také užili na kostičkách. Asi v 11:00 jsme měli přednášku o tekutém dusíku. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí. Třeba že tekutý dusík je velmi, ale velmi chladný. No a pak už jsme museli jít. Došli jsme na náměstí, kde jsme dostali otázky, a potom šli na oběd. Po obědě jsme měli chvilku čas na dodělání otázek, ale pak už jsme vyrazili k autobusovému nádraží směr Praha.
Prokop Vopařil
---------------------
Líbil se mi pokus se změnou hlasu,protože byl vtipný a zábavný.
Měnil hlas do hlubší a nižší tóniny.
Prostě to byla sranda!!!
David Reinštein
---------------------
V Techmanii jsem nebyl, protože jsem tam už byl. Místo toho jsem šel na houby do lesa a našel jsem skoro plný košík jenom pravých hřibů. Také jsem se učil na biologickou olympiádu, ale čas neustále utíkal a tak už byl najednou večer  a o tom Vám nebudu přece psát.
Dominik Jirsa
V pondělí 8.10. jsme jeli do Plzně na interaktivní fyzikální výstavu Techmania. Cesta trvala kolem hodiny a v osm hodin jsme byli v Plzni na autobusovém nádraží. Na výstavě bylo několik pokusů od letištní kontroly, přes konzoli bez ovladače, až po dům chráněný lasery. Na Techmanii jsme byli do jedné odpoledne a pak jsme odešli na oběd do restaurace. Po obědě byly připravené úkoly v centru a o půl čtvrté jsme šli na nádraží a v pět večer jsme dojeli zpátky do Prahy na Zličín.
Oliver Adámek
---------------------
Na Techmanii bylo hodně vědeckých pokusu a vynálezů, např. jakubův oblouk (dvě tyče, po kterých poskakuje výboj elektřiny). Pokusy s tekutým dusíkem byly až
vybuchující a to doslova, ale mně se nejvíc líbil Xbox a bar.
Štěpán Konečný
---------------------
Líbilo se mi, že jsme si tam mohli všechno vyzkoušet.
Také se mi líbilo, jak do tak poměrně malých prostor se vešlo tolik zajímavostí.
Pokusy také byly výborné.
A také se mi líbilo, že jsme si procvičili paměť a že na to bylo tolik času.
Ondřej Kaucký
---------------------
8. října jsme se třídou jeli asi hodinu a půl autobusem do Plzně do Techmanie. Já už jsem tam ale byla před dvěma lety se ZŠ, a protože je to tam pořád stejné, připadalo mi to chvílemi už moc dlouhé. Bavilo mě ale naše téma - kapalný dusík! To byla opravdu zábava! Po skončení programu jsme se vydali do centra, kde jsme hráli hru. V půlce jsme ji přerušili, šli na oběd, potom jsme hru dokončili a jeli zase autobusem domů.
Tento výlet se mi nakonec moc líbil!! :)
Kačka Plchová
---------------------
Výlet do Techmanie se mi moc líbil, byly tam různé atrakce jako například letiště, odposlouchávač...
Ještě k tomu jsme s Bětkou V. byly tajní agenti. A pokus s dusíkem byl prostě nejlepší. Moc jsem se bavila.
Terka Tučková
---------------------
Byla tam také výstava Top secret , kde jsme si mohli vyzkoušet, jaké je to být špionem. Také jsme se zúčastnili pokusů s tekutým dusíkem. Myslím, že si to všichni užili.:-D
Lída Slavická
Nejdřív jsme si mohli vyzkoušet a ohmatat expozici a potom jsme byli přizváni k ukázce parního stroje (tedy jak funguje), potom jsme měli chvíli rozchod a potom jsme viděli experiment s tekutým dusíkem. Bylo to velice zajímavé.