Anglický jazyk

Anglický jazyk

klíč ke globální komunikaci

Angličtina je dnes nezbytným nástrojem pro život, studium i práci. Ať už se studenti v budoucnu zaměří na jakýkoli obor, plynulá znalost angličtiny jim otevře dveře do světa.

Cíle výuky

1

Plynulá komunikace

Studenti se učí bez problémů vyjadřovat v běžných situacích i diskutovat o abstraktních tématech.
2

Komplexní jazykové dovednosti

Rozvíjíme porozumění textu i poslechu, plynulost mluveného projevu i přesnost písemného vyjadřování.
3

Připravenost na mezinárodní prostředí

Studenti si osvojují angličtinu tak, aby ji mohli bez obtíží využívat při studiu i v profesním životě.

Jak učíme

Autentické materiály – Kromě učebnic pracujeme s aktuálními texty, videi, podcasty a dalším materiálem z reálného prostředí.

Interaktivní výuka – Podporujeme aktivní komunikaci, diskuse, projektovou výuku a prezentace v agličtině.

Mezinárodní zkušenosti

  • Organizujeme studijní cesty do Spojeného království.
  • Zveme do školy anglicky mluvící odborníky z různých oblastí.
  • Studenti si angličtinu ověřují v praxi při výměnných pobytech s partnerskými školami a při návštěvách zahraničních studentů ve výuce.

Angličtinu učíme jako živý jazyk – aby ji studenti nejen znali, ale také opravdu používali.

Hodinová dotace

Od primy do kvinty

4 hodiny týdně, z nich 1 je určena především konverzaci

Sexta – oktáva

3 hodiny týdně, k tomu 2 hodiny volitelného semináře

Co učíme v jednotlivých ročnících

Úroveň jazykových dovedností studentů, kteří k nám v jedenácti letech přicházejí, má stoupající tendenci, ale stále platí, že kvalita výuky angličtiny na základních školách je nevyrovnaná, a tak se opakovaně setkáváme s žáky, kteří na AG přicházejí s minimálními komunikačními schopnostmi. Proto doporučujeme uchazečům udělat si náš diagnostický test a případné mezery si doplnit.

  • Prima a sekunda
    V prvních dvou letech studia je naším cílem vypěstovat ve studentech dobré studijní návyky a rozvinout (nebo stabilizovat) jejich znalosti na úrovni A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky.
  • Tercie, kvarta, kvinta
    Od tercie do kvinty je naší snahou – kromě rozvoje znalostí gramatiky, rozšiřování slovní zásoby a intenzivního tréninku dovedností – studenty motivovat k samostatné práci na rozvoji angličtiny. Snažíme se v nich pěstovat pozitivní vztah ke čtení a poslechu, ale i psaní a vlastní řečové produkci; snažíme se rozvíjet jejich kreativitu. (Pro to je pak prostor především ve volitelných seminářích nabízených na vyšším gymnáziu.) Na konci nižšího gymnázia jsou cílem znalosti a dovednosti na úrovni B1 podle Evropského referenčního rámce.
  • Sexta, septima, oktáva
    V septimě by většina studentů měla v angličtině dosáhnout úrovně B2 podle Evropského referenčního rámce. Široká nabídka anglických seminářů v těchto ročnících nám umožňuje vycházet vstříc individuálním potřebám jednotlivců. Studenti s hlubším zájmem o jazyk nebo další studium v něm mají možnost zvolit si semináře zaměřené kulturně-literárně, nebo jazykově.

Po osmi letech na AG by angličtina pro studenty měla být přirozeným komunikačním prostředkem. Většina studentů  školu  opouští s jazykovými dovednostmi na úrovni C1 a vyšší.

Učebnice a materiály

Na trhu s jazykovými učebnicemi je osm let dlouhá doba a mění se i potřeby našich studentů. Proto není možné předpovědět, z jakých učebnic se bude učit nynější primán, až bude v septimě. V současnosti používáme tyto učebnice Oxford University Press:

I – III

English Plus 2nd Edition 1 a 2

III – V

English File 3rd Edition Pre-Intermediate a Intermediate

VI – VIII

Insight Upper-Intermediate a výrazný podíl autentických neupravených  materiálů

Učitelé

Štěpán Charvát

Štěpán Charvát

zástupce třídního učitele VIII. A

Kabinet: 524

charvat@arcig.cz

Ivana Hajičová

Ivana Hajičová

učitel předmětu AJ, třídní učitel VII.B

Kabinet: 524

hajicova@arcig.cz

Helena Janatová

Helena Janatová

třídní učitelka II.B

Kabinet: 314

janatova@arcig.cz

Julie Kloučková

Julie Kloučková

třídní učitelka 1.B, učitelka HV, AJ

Kabinet: 314

klouckova@arcig.cz

Kateřina Matulová

Kateřina Matulová

koordinátorka a vedoucí DOFE, UCAS adviser

Kabinet: 314

matulova@arcig.cz

Martina Moravcová

učitelka ČJL, AJ, zástupce třídního učitele II.A

Kabinet: 308

moravcova@arcig.cz

Hedvika Prokeš

Hedvika Prokeš

třídní 8.B, průvodkyně PAG

Kabinet: 524

prokes@arcig.cz

Olga Steuerová

třídní učitelka IV.C, učitelka AJ

Kabinet: 314

steuerova@arcig.cz

Jan Váňa

Jan Váňa

třídní učitel III.A, vedoucí učitel předmětu anglický jazyk, vedoucí učitel skupiny cizích jazyků

Kabinet: 524

vana@arcig.cz

Anna Würtherlová

Anna Würtherlová

učitelka AJ a HV, třídní učitelka 2.A, koordinátorka hudebních aktivit

Kabinet: 516

wurtherlova@arcig.cz

Články k předmětu

Úspěch v MaSo

Úspěch v MaSo

23. 5. 2025
Dne 13. 5. časně ráno se někteří z nás dostavili na místo předem daného srazu, tedy v 8:15 na Holešovicích.…